Klachtenregeling
Ook op onze school zijn er situaties waarbij ouders en school verschillende meningen hebben over wat er speelt op school, over een kind, over een aanpak of over het onderwijs.
Gelukkig komen ouders en school er meestal in overleg wel uit. Voor de situaties dat dat niet zo is, hebben we een bestuurlijke klachtenregeling die te vinden is op de website: https://elanonderwijsgroep.nl
De volgorde van onze aanpak bij klachten over de dagelijkse gang van zaken op school:
ü Overleg met de groepsleerkracht, mogelijk samen met de intern begeleider;
ü Indien geen oplossing, overleg met de directie van de school;
ü Indien geen oplossing, zie de bestuurlijke klachtenregeling.
Soms zijn de klachten van dien aard of zo ernstig dat die niet met leerkracht en/of directie bespreekbaar zijn. In dat geval heeft de school een vertrouwenspersoon en een anti-pest coördinator (zie schoolgids).
Het is fijn wanneer we zaken snel bespreken. Zo kunnen we wellicht zaken ook direct oplossen en komen ouders en school niet tegenover elkaar te staan!